it's better to hurt me with the truth , but NEVER comfort me with a LIE !~

Saturday, September 15, 2012

sekali kena terus serik dah! ~



Assalamualaikum wbt

        Hari ni saya pergi ke bandar…keluar dengan member la..keluar pun bukan buat apa pun jalan2 pergi cari hadiah untuk cikgu..cikgu math moden kitaorang yang akan berpindah ke sekolah baru dan juga untuk guru kelas kitaorang (umi),esok dah birthday umi tu tapi esok kan cuti..so,kitaorang buat keputusan untuk sambut birthday umi tu lusa (isnin) sambil2 tu cari hadiah untuk my bff,birthday dia tak lama dah,,lagi seminggu…hehehe..

        Ada seorang penjual tu memang saya amat puas hati la dengan layanan yang dia beri pada saya sebagai customer…penjual tu lelaki so saya panggil dia abang la..sebab dia tu lebih tua pada saya(sebagai tanda hormat)…dia tu pandai bergurau dan pandai ambil hati customer..part tu memang best..hehehe…especially yang bab2 tawar harga..tu part yang paling saya suka…hihihi…

        Tapi kan,ada satu kedai tu..kitaorang singgah la kejap..nak cari barang..dah alang2 dah keluar cari jela barang yang kita nak beli…hurmm,,,kita ni dok happy memilih ni tetiba je muncul seorang penjual tu…nak kata dia marah2 tu tak la…tapi nada dia bercakap tu ala2 macam nak marah la..macam tak tahu nak cakap elok2 je…cakap la biar sopan sikit,biar ada adab walaupun kitaorang ni lebih muda dari diorang… “ customer always right” ..memang betul2 terasa hati la kan…mood nak membeli pun terus hilang macam tu je…kalau ikut kan hati tadi,memang dah lama dah saya blah..tapi saya fikir juga perasaan dia tu…

        kalau nak dibandingkan dengan layanan yang abang penjual tadi tu memang baik abang tu la..lebih sopan dari dia…memang saya jadi serik la nak masuk kedai tu la…kalau betul2 terdesak baru saya akan pergi kedai tu kot…zaman sekarang ni memang susah nak jumpa penjual yang tahu beradap dan layan customer dengan baik…kalau lah semua pekerja macam akak kat kedai tu tadi…alamak , memang tak laku la kedai tu…kesian….

No comments:

Post a Comment