it's better to hurt me with the truth , but NEVER comfort me with a LIE !~

Wednesday, May 2, 2012

Pertandingan sajak & syair peringkat negeri


Assalamualaikum wbt

        Hari ni saya masuk pertandingan sajak dan syair peringkat negeri,,,kih3…um,saya nervous sangat2 tadi masa sajak…tiba2 je jadi tak ingat…saya istighfar banyak2 kat atas pentas tadi…nasib baik la saya sempat habiskan sajak saya tuh…fuhhh ! nak tercabut rasa jantung tadi…hahaha…lepas tu kitaorang diberi rehat lebih kurang 30 minit…masa rehat tu saya gunakan untuk tukar baju dan berlatih syair pulak…

Tiba masa syair tuh Alhamdulillah…Allah permudahkan segala2nya…saya dapat bersyair dengan lancar tadi…hehehe…saya dapat number 5 (saguhati)..tapi okey la…saya berlatih 2 hari je…memang kelam kabut…huhuhu...hadiah yang saya dapat pun berbaloi la jugak…saya dapat sebuah novel *xingat tajuk apa*,beg,buku nota,sijil,permainan card *memory game* ,sijil dan wang berjumlah RM 100…

Memang tak sangka la dapat number 5 tuh sebab saya men hentam je…terlalu nervous la katakana…hahaha…pape jela…masa on the way balik tuh cikgu saya ada cakap yang ada seorang cikgu cakap syair dalam kalangan pelajar perempuan tuh budak yang pakai tudung warna pink tu the best….tahu tak siapa ‘perempuan yang pakai tudung pink’ tu siapa??? Siapa lagi kalau bukan saya ! hahaha…saya apa lagi…rasa bangga la pula…hahaha..*terPERASAN sendiri la…dalam sedih2 tu ada juga gembiranya…salah saya ialah masa sajak tadi je…terlupa skrip…hahaha…*tak pela,benda dah lepas…* lenkali kalau saya boleh masuk pertandingan tu pula,saya nak buat yang terbaik dan saya nak jadi JUARA…

Kesimpulannya,saya suka sangat2 sebab dapat menyertai pertandingan tuh walaupun saya tak menang…hehehe…hope tahun depan boleh masuk pulak…insyaAllah…hehehe…thanks banyak2 kepada guru yang mengajar saya bersajak dan bersyair,kepada cikgu2 yang sentiasa memberi sokongan kepada saya dan tak lupa juga kepada semua sahabat saya especially Nurul Farhanah,Nik Haizam,Siti Suhada dan Ainul..thanks a lot k ! I love you all ! muah !hahaha

No comments:

Post a Comment